PODSTAWY PRAWNE AWANSU ZAWODOWEGO, CZYLI GDZIE SZUKAĆ INFORMACJI

Rozpoczynając staż, w jego trakcie, pisząc sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz przygotowując się do rozmowy/egzaminu konieczne jest poznanie dwóch podstawowych aktów prawnych opisującymi procedury i wymagania związane z awansem. Są to:

  • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1762), - szczególnie Rozdział 3a Awans zawodowy nauczycieli *
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 2200)*

Dodatkowe informacje

  • Nabór OTWARTY
  • Przedmiot wychowanie przedszkolne, psycholodzy szkolni, pedagodzy szkolni, edukacja wczesnoszkolna, świetlica szkolna, programy rekomendowane
  • Adresat Nauczyciele, wychowawcy klas, pedagodzy, psycholodzy szkolni pracujący z dziećmi w wieku 5-8 lat
  • Liczba godzin 12
  • Odpłatność - szkoły współpracujące 700 zł
  • Odpłatność - pozostałe szkoły 700 zł
  • Prowadzący Anna Bogusz
  • Miejsce SCDiDN w Siedlcach, ul. K. Osińskiej 6
  • Formy realizacji stacjonarnie

Dodatkowe informacje

  • Nabór OTWARTY
  • Przedmiot psycholodzy szkolni, pedagodzy szkolni, pedagodzy specjalni, programy rekomendowane
  • Adresat Nauczyciele, wychowawcy klas, pedagodzy, psycholodzy szkolni pracujący z dziećmi w wieku 8-12 lat
  • Liczba godzin 14
  • Odpłatność - szkoły współpracujące 700 zł
  • Odpłatność - pozostałe szkoły 700 zł
  • Prowadzący Anna Bogusz
  • Miejsce SCDiDN w Siedlcach, ul. K. Osińskiej 6
  • Formy realizacji stacjonarnie

Zmieniająca się szkolna rzeczywistość wymaga stałego doskonalenia się nauczycieli oraz permanentnych poszukiwań nowych rozwiązań metodycznych do pracy z uczniami. Działania nauczycieli warunkują: zmiany w podstawie programowej kształcenia ogólnego, zalecenia Rady Unii Europejskiej w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych, zróżnicowane, inne niż dotychczas potrzeby dzieci rozpoczynających edukację oraz oczekiwania się rynku pracy. Analizując podstawę programową kształcenia ogólnego w zakresie edukacji wczesnoszkolnej znajdujemy szereg zapisów mówiących o konieczności kształcenia kompetencji kluczowych.

Istotą procesu uczenia jest przejęcie przez uczniów odpowiedzialności za własne uczenie się. Jak zatem sprawić , aby nastolatek stał się samosterowny i racjonalnie dbał o swój rozwój i edukację.
Według znanych teorii i założeń w zakresie psychologii, pedagogiki i dydaktyki istnieje wiele sprawdzonych działań, wskazujących drogę do zaangażowania uczniów w proces uczenia się. Jedną z powszechnie znanych metod są strategie oceniania kształtującego. Szczególnie ważne z punktu widzenia samodzielności uczniów jest stosowanie elementów dotyczących formułowania i przekazywania uczniom kryteriów sukcesu oraz formułowanie informacji zwrotnej.

Samorządowe Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Siedlcach

Telefon do sekretariatu: 25 794 33 69

E-mail: scdidn@scdidn.siedlce.pl

Adres: ul. Krystyny Osińskiej 6
08-110 Siedlce

Dołącz do newslettera już dziś!

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.