Internet - krytyczne podejście
- zasady bezpiecznego internetu oraz cyberprzemoc,
- zasady netykiety,
- informacje o Dniu Bezpiecznego Internetu,
- materiały dotyczące bezpieczeństwa w internecie,
- co to "fake news"
- scenariusze zajęć o cyberprzemocy,
- informacje dotyczące praw autorskich
Zespół SCDiDN:
Ewa Kloge
Mariola Sandurska
Danuta Tatarczak
Marta Zwolińska
Zmiany w awansie zawodowym nauczycieli
Nauczycieli, których ścieżka awansu zawodowego przebiega według zmienionych przepisów, zachęcamy do zapoznania się z treścią Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli.
Dziedzictwo kulturowe Europy
Grudzień to czas, w którym działania Samorządowego Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Siedlcach odbywają się pod hasłem Dziedzictwo kulturowe Europy.
Zjawisko to obejmuje bogatą i zróżnicowaną mozaikę ekspresji kulturalnej i twórczej, którą dziś żyjące pokolenie odziedziczyło po poprzednich pokoleniach Europejczyków. Stanowi to spuściznę, która przekazana zostanie kolejnym generacjom. Obejmuje obiekty naturalne i archeologiczne, muzea, zabytki, dzieła sztuki, zabytkowe miasta, dzieła literackie, muzyczne i audiowizualne oraz wiedzę, zwyczaje i tradycje mieszkańców Unii. (https://culture.ec.europa.eu)
ABC dla nauczycieli kończących staż na kolejny stopień awansu zawodowego.
PODSTAWY PRAWNE AWANSU ZAWODOWEGO, CZYLI GDZIE SZUKAĆ INFORMACJI
Rozpoczynając staż, w jego trakcie, pisząc sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz przygotowując się do rozmowy/egzaminu konieczne jest poznanie dwóch podstawowych aktów prawnych opisującymi procedury i wymagania związane z awansem. Są to:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1762), - szczególnie Rozdział 3a Awans zawodowy nauczycieli *
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 2200)*
Dodatkowe informacje
- Nabór OTWARTY
- Przedmiot wychowanie przedszkolne, psycholodzy szkolni, pedagodzy szkolni, edukacja wczesnoszkolna, świetlica szkolna, programy rekomendowane
- Adresat Nauczyciele, wychowawcy klas, pedagodzy, psycholodzy szkolni pracujący z dziećmi w wieku 5-8 lat
- Liczba godzin 12
- Odpłatność - szkoły współpracujące 700 zł
- Odpłatność - pozostałe szkoły 700 zł
- Prowadzący Anna Bogusz
- Miejsce SCDiDN w Siedlcach, ul. K. Osińskiej 6
- Formy realizacji stacjonarnie
Więcej...
Dodatkowe informacje
- Nabór OTWARTY
- Przedmiot psycholodzy szkolni, pedagodzy szkolni, pedagodzy specjalni, programy rekomendowane
- Adresat Nauczyciele, wychowawcy klas, pedagodzy, psycholodzy szkolni pracujący z dziećmi w wieku 8-12 lat
- Liczba godzin 14
- Odpłatność - szkoły współpracujące 700 zł
- Odpłatność - pozostałe szkoły 700 zł
- Prowadzący Anna Bogusz
- Miejsce SCDiDN w Siedlcach, ul. K. Osińskiej 6
- Formy realizacji stacjonarnie
Kształcenie kompetencji kluczowych w edukacji wczesnoszkolnej/ dobre praktyki
Zmieniająca się szkolna rzeczywistość wymaga stałego doskonalenia się nauczycieli oraz permanentnych poszukiwań nowych rozwiązań metodycznych do pracy z uczniami. Działania nauczycieli warunkują: zmiany w podstawie programowej kształcenia ogólnego, zalecenia Rady Unii Europejskiej w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych, zróżnicowane, inne niż dotychczas potrzeby dzieci rozpoczynających edukację oraz oczekiwania się rynku pracy. Analizując podstawę programową kształcenia ogólnego w zakresie edukacji wczesnoszkolnej znajdujemy szereg zapisów mówiących o konieczności kształcenia kompetencji kluczowych.
Co można zrobić, aby uczeń wziął odpowiedzialność za własny proces uczenia się?
Istotą procesu uczenia jest przejęcie przez uczniów odpowiedzialności za własne uczenie się. Jak zatem sprawić , aby nastolatek stał się samosterowny i racjonalnie dbał o swój rozwój i edukację.
Według znanych teorii i założeń w zakresie psychologii, pedagogiki i dydaktyki istnieje wiele sprawdzonych działań, wskazujących drogę do zaangażowania uczniów w proces uczenia się. Jedną z powszechnie znanych metod są strategie oceniania kształtującego. Szczególnie ważne z punktu widzenia samodzielności uczniów jest stosowanie elementów dotyczących formułowania i przekazywania uczniom kryteriów sukcesu oraz formułowanie informacji zwrotnej.