Szanowni Państwo Dyrektorzy

Tematyka szkoleniowych rad pedagogicznych na rok szkolny 2024/2025 uwzględnia istotne obszary pracy szkoły/placówki oświatowej oraz podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa.

WAŻNE! Po wysłaniu zgłoszenia prosimy sprawdzić, czy otrzymali Państwo wiadomość potwierdzającą na adres mailowy podany w zgłoszeniu. W przeciwnym razie, prosimy o kontakt z SCDiDN tel. 25 794 33 70

ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY

1. Edukacja prozdrowotna w przedszkolu/szkole ZGŁOŚ SIĘ

  • profilaktyka zdrowia fizycznego i psychicznego
  • kondycja psychiczna uczniów
  • edukacja zdrowotna w podstawie programowej

2. Kultura bezpieczeństwa w szkole ZGŁOŚ SIĘ

  • przygotowanie szkół do działania w sytuacjach trudnych
  • kultura bezpieczeństwa
  • tworzenie wspólnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo

3. Perspektywy kształcenia zawodowego w zmieniającej się rzeczywistości ZGŁOŚ SIĘ

  • praktyki zawodowe
  • współpraca z pracodawcami
  • adaptacja do rynku pracy

4. Standardy Ochrony Małoletnich ZGŁOŚ SIĘ

  • praktyczne rozwiązania
  • uregulowania wewnętrzne - dokumentowanie przebiegu interwencji (karta interwencji, plan działania, plan pomocy dziecku krzywdzonemu, itd.)
  • Polityka Ochrony Małoletnich - zasady obowiązujące personel szkoły
  • podstawy prawne - czym są Standardy Ochrony Małoletnich i do czego zobligowane są placówki?

5. Symptomy krzywdzenia dzieci - po czym poznam, że mój uczeń jest krzywdzony? ZGŁOŚ SIĘ

  • zadania szkoły w pomocy dziecku krzywdzonemu
  • rozpoznanie przemocy domowej i rówieśniczej
  • rodzaje i formy przemocy

6. Laboratoria Przyszłości wsparciem nowoczesnej edukacji ZGŁOŚ SIĘ

  • materiały i szkolenia dla nauczycieli/zasoby online
  • inspiracje do pracy z uczniem
  • możliwości wykorzystania sprzętu na różnych zajęciach lekcyjnych

7. Współpraca z rodzicami ZGŁOŚ SIĘ

  • przygotowanie i prowadzenie spotkań z rodzicami
  • standardy współpracy
  • rola rodzica we współczesnej szkole

8. Diagnozowanie potrzeb szkoły/placówki w kierunku jej rozwoju –planowanie wspomagania procesowego ZGŁOŚ SIĘ

  • projektowanie wsparcia rozwojowego poprzez formułowanie celów
  • koncepcje i narzędzia diagnostyczne
  • podstawowe założenia systemu wspomagania

9. Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej ZGŁOŚ SIĘ

  • współdziałanie w celu optymalizacji efektów wsparcia
  • planowanie wsparcia
  • obszary działania szkoły
  • interwencja kryzysowa w szkole
  • czym jest kryzys i kogo dotyczy?
  • kondycja psychiczna uczniów

10. Diagnoza funkcjonalna wsparciem w pomocy psychologiczno-pedagogicznej ZGŁOŚ SIĘ

  • co i jak można/należy indywidualizować w pracy z uczniem?
  • pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
  • rozpoznanie potrzeb uczniów

11. Nauczyciel XXI w. ZGŁOŚ SIĘ

  • etykieta i kultura osobista
  • standardy etyczne i moralne
  • budowanie autorytetu wśród dzieci i rodziców

12. Szkoła XXI w. – zasoby, wyzwania i bariery ZGŁOŚ SIĘ

  • sprawczy, refleksyjny i zaangażowany nauczyciel
  • metody nauczania, które sprzyjają rozwijaniu kompetencji kluczowych
  • innowacje, eksperymenty szansą na zmianę i rozwój szkoły

13. Promocja szkoły – aktywna obecność online i offline  ZGŁOŚ SIĘ

  • strona internetowa, media społecznościowe
  • współpraca z lokalnymi mediami
  • współpraca z rodzicami

14. Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego ZGŁOŚ SIĘ

  • analiza stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego
  • działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa uczniów i nauczycieli
  • zwiększenie wiedzy o aktualnie obowiązujące przepisy

Samorządowe Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Siedlcach

Telefon do sekretariatu: 25 794 33 69

E-mail: scdidn@scdidn.siedlce.pl

Adres: ul. Krystyny Osińskiej 6
08-110 Siedlce

Dołącz do newslettera już dziś!

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.