1. Szkoła jako miejsce wspierania dobrostanu dzieci i młodzieży ZGŁOŚ SIĘ
- czym jest dobrostan?
- metodyka nauczania i sposób oceniania, który buduje wiarę w siebie
i rozwija motywację wewnętrzną
- empatia i troska o innych – przykłady dobrych praktyk
2. Nowe technologie w edukacji ZGŁOŚ SIĘ
- rozszerzona i wirtualna rzeczywistość - praktyczne przykłady
- narzędzia sztucznej inteligencji (AI)
- wykorzystanie AI, Canvy oraz Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej w pracy nauczyciela
- krytyczne podejście do technologii i informacji dostępnych w Internecie.
3. Wpływ mediów cyfrowych na ucznia i nauczyciela ZGŁOŚ SIĘ
- świadomość zagrożeń online i bezpieczne korzystanie z internetu
- odpowiedzialne korzystanie z technologii w szkole i domu
- higiena cyfrowa/ autyzm cyfrowy
- znaczenie umiejętności medialnych
- czym jest edukacja STEAM i jakie niesie korzyści?
- przygotowanie uczniów do zawodów przyszłości
- kompetencje kluczowe uczniów
5. Innowacyjne lekcje wychowawcze sposobem na integrowanie zespołu klasowego ZGŁOŚ SIĘ
- diagnoza zespołu klasowego
- korzyści płynące z integracji klasy
- rola wychowawcy
- działania wspomagające proces integracji
6. Ocenianie wspierające rozwój ucznia ZGŁOŚ SIĘ
- ocenianie włączające ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- ocenianie kształtujące w praktyce
- rola oceniania kształtującego w rozwijaniu motywacji wewnętrznej ucznia
- funkcje oceny szkolnej
7, Kompetencje kluczowe w praktyce szkolnej ZGŁOŚ SIĘ
- przykłady dobrych praktyk
- sposoby realizacji kompetencji kluczowych
- znaczenie kompetencji kluczowych
8. Wpływ zachowań uczniów na proces wychowawczo - dydaktyczny ZGŁOŚ SIĘ
- przemoc rówieśnicza w szkole – przyczyny, skutki, kierunki działania
- dobór strategii postępowania w zależności od zdiagnozowanych przyczyn
- funkcje zachowań trudnych
9. Analiza i interpretacja wyników nauczania ZGŁOŚ SIĘ
- konstruowanie programu naprawczego
- formułowanie wniosków i rekomendacji
- określanie mocnych i słabych stron szkoły
- podstawowe parametry statystyczne pomocne w analizie wyników
- etapy szkolnej analizy wyników
10. Pokolenie Z, Alpha czy Zalpha – jaki jest mój uczeń? ZGŁOŚ SIĘ
- kompetencje społeczne cyfrowych tubylców
- praca z uczniem – możliwości i wyzwania
- czym charakteryzują się te pokolenia?
11. Praca z zespołem zróżnicowanym pod względem potrzeb rozwojowych ZGŁOŚ SIĘ
- zapisy orzeczenia a realia szkolne – optymalne rozwiązania
- działania podejmowane przez nauczycieli
- podstawy prawne personalizacji procesu edukacyjnego
12. Metody i techniki aktywizujące w procesie edukacyjnym ZGŁOŚ SIĘ
- praca z błędem
- przykłady metod i technik aktywizujących
- odpowiedzialność ucznia za własny proces edukacyjny
13. Metody aktywizujące w wychowaniu przedszkolnym ZGŁOŚ SIĘ
- przykłady dobrych praktyk
- twórcza współpraca
- rola nauczyciela w rozwijaniu naturalnej aktywności poznawczej dziecka
14. Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę? ZGŁOŚ SIĘ
- gotowe zasoby internetowe
- zmiana roli nauczyciela
- idea klasy odwróconej (tzw. flipped classroom)
15. Efektywna edukacja – praca metodą projektu ZGŁOŚ SIĘ
- rola nauczyciela
- metoda projektu w praktyce szkolnej
- metoda projektu jako nowoczesne narzędzie pracy nauczyciela
16. Wsparcie terapeutyczne dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z zaburzeniami Integracji Sensorycznej ZGŁOŚ SIĘ
- wprowadzenie do teorii Integracji Sensorycznej
- wpływ zaburzeń SI na rozwój dziecka
- sposoby wsparcia terapeutycznego - przykłady dobrych praktyk