Temat: Symbols of England. Wykorzystanie długopisów 3 D na lekcji języka angielskiego.
Klasa: IV-VIII
Czas trwania: 90 minut
Treści programowe:
- Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych.
- Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne.
- Uczeń samodzielnie formułuje krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne.
- Uczeń uczestniczy w rozmowie i w typowych sytuacjach reaguje ustnie w sposób zrozumiały, adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej.
Cele główne:
Uczeń:
- posiada podstawową wiedzę o krajach anglojęzycznych;
- buduje kompetencje twarde i miękkie wykorzystując pomoce dydaktyczne zakupione
- w ramach programu „Laboratoria przyszłości” – długopis 3 D;
- sprawnie komunikuje się w języku angielskim.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- wymienia symbole związane z Anglią;
- instruuje/przekazuje instrukcję obsługi długopisu 3 D;
- wykonuje polecenia przekazywane w języku angielskim;
- w sposób bezpieczny posługuje się długopisem 3 D;
- rozwija wyobraźnie i inwencję twórczą;
- prezentuje zwiększoną motywację i zaangażowanie w wykonywane zadanie.
METODY:
- podająca: pogadanka, pokaz z instruktażem;
- audiowizualna,
- nauczania praktycznego: samodzielne lub z niewielką pomocą nauczyciela wykonanie długopisem 3 D symboli Anglii.
- komunikacyjna
FORMY: zbiorowa, indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: długopisy 3D, materiał PLA, komputer/laptop z dostępem do internetu, rzutnik/tablica interaktywna, prezentacja multimedialna, szablony, karta pracy (lista słów)
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- Prezentacja tematu lekcji oraz określenie celu zajęć. Nauczyciel wyjaśnia, że celem zajęć będzie wykonanie symboli Anglii przy pomocy gotowych szablonów i długopisów 3 D.
- Wprowadzenie do tematu zajęć - rozmowa o najważniejszych symbolach Anglii. Nauczyciel inicjuje rozmowę wykorzystując prezentację edukacyjną.
- W celu utrwalenia poznanych symboli Anglii, uczniowie wykonają quiz online na tablicy interaktywnej.
- Omówienie podstawowej listy słów niezbędnej do przekazywania instrukcji używania długopisu 3D. Nauczyciel zachęca uczniów do powtarzania słownictwa w celu doskonalenia poprawnej wymowy.
- Omówienie środków bezpieczeństwa, wskazanie pomocy i narzędzi, niezbędnych do wykonania modeli. Nauczyciel wyjaśnia, że końcówka długopisu 3 D oraz wypływający z niego materiał PLA po nagrzaniu będzie dość ciepły; prosi o zachowanie szczególnej ostrożności.
- Przygotowanie długopisu 3 D do pracy. Uczniowie korzystając z przygotowanej listy słów instruują siebie nawzajem.
- Tworzenie za pomocą długopisów 3 D symboli Anglii w oparciu o gotowe szablony. Uczniowie wybierają szablony, następnie kolory materiałów PLA niezbędnych do wykonania projektu.
- Rozmowa na temat konieczności uporządkowania miejsca pracy.
- Podziękowanie za zaangażowanie.
- Prezentacja prac wykonanych przez uczniów.
Link do prezentacji: https://tiny.pl/djm57
Prezentacja zawiera:
- nazwy podstawowych symboli Anglii,
- quiz online o symbolach Anglii,
- kartę pracy ,
- szablony.
Bibliografia:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w odniesieniu do II etapu edukacyjnego.
National symbols of England - from Wikipedia, the free encyclopedia.
Mariola Sandurska
doradca metodyczny języka angielskiego (szkoły podstawowe)
SCDiDN Siedlce