Temat lekcji: Nauka rzutu z biegu po kozłowaniu. Doskonalenie techniki kozłowania piłki w koszykówce
Klasa: VII-VIII szkoły podstawowej
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Przybory, przyrządy: piłki, chorągiewki,
Cele ogólne lekcji:
- Doskonalenie techniki i taktyki w wybranych indywidualnych i zespołowych formach aktywności fizycznej.
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i oceny własnego rozwoju fizycznego oraz sprawności fizycznej.
Cele szczegółowe:
Wspieranie rozwoju ucznia w następujących obszarach:
- motoryczność – kształtowanie koordynacji ruchowej,
- umiejętności – doskonalenie poznanych elementów technicznych w koszykówce,
- wiadomości- znajomość prawidłowej techniki rzutu z biegu po kozłowaniu w koszykówce,
- postawy – samokontrola w wykonywaniu ćwiczeń, współpraca w zespole.
METODY PRACY:
Tok lekcyjny |
Nazwa i opis zadań (ćwiczeń) |
Dozowanie, czas |
Uwagi organizacyjne |
Wnioski |
Część I wstępna |
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji. |
2 min. |
Siad skrzyżny |
|
2. Zabawa ożywiająca „Wybijanka koszykarska”. Każdy z piłką, kozłowanie piłki na połowie boiska. Obrona swojej piłki - wybijanie piłek innym ćwiczącym. |
2 x 1min. |
Nie można trzymać swojej piłki w rękach (kozłowanie) |
||
Część II główna |
1. Ćwiczenia kształtujące
|
Czas trwania do momentu aż żadna |
Wyrzut piłki musi być pionowo w górę na sygnał prowadzącego |
|
2. Nauka wykonania rzutu z biegu po kozłowani. W szeregu, każdy z piłką:
|
8 min. |
Prowadzący wykonuje pokaz i objaśnienie. Ćwiczący ustawieni w szeregu prowadzący przed nimi, pierwsze wykonania ćwiczeń uczniowie naśladują nauczyciela wykonując ćwiczenia równocześnie |
||
3. Podział na cztery zespoły ćwiczebne
|
12 min. |
W zespołach uczniowie wzajemnie pomagają sobie |
||
4. Uczniowie ustawieni w parach w dwóch rzędach, jeden z pary wykonuje slalom bez piłki i stara się złapać piłkę po rzucie współćwiczącego, drugi z pary kozłuje jak najszybciej w kierunku kosza i wykonuje rzut z biegu |
10 min. |
Zmiana następuje wtedy kiedy ćwiczący złapie piłkę zanim ta spadnie na ziemię oraz gdy rzut był wykonany nieprawidłowo, celny rzut-nie ma zmiany |
||
Część III końcowa |
1. Uczniowie w parach, naprzeciwko kosza,
2. Siad w kole, podsumowanie lekcji, pożegnanie |
4 min. |
Kto złapie piłkę rzuca |