Dodatkowe informacje
- Nabór OTWARTY
- Przedmiot ponadprzedmiotowe, profilaktyka i wychowanie, zainteresowani nauczyciele
- Adresat nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek oświatowych
- Liczba godzin 4
- Odpłatność - szkoły współpracujące bezpłatnie
- Odpłatność - pozostałe szkoły bezpłatnie
- Prowadzący Joanna Nowak - Łopuska
- Miejsce SCDiDN w Siedlcach, ul. K. Osińskiej 6
- Data rozpoczęcia środa, 13 listopad 2024
- Godzina 13.30
- Formy realizacji stacjonarnie
Dodatkowe informacje
- Nabór OTWARTY
- Przedmiot psycholodzy szkolni, pedagodzy szkolni, ponadprzedmiotowe, profilaktyka i wychowanie
- Adresat zainteresowani nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, wychowawcy, specjaliści, koordynatorzy Polityki Ochrony Małoletnich
- Liczba godzin 4
- Odpłatność - szkoły współpracujące bezpłatnie
- Odpłatność - pozostałe szkoły bezpłatnie
- Prowadzący Joanna Nowak - Łopuska
- Miejsce SCDiDN w Siedlcach, ul. K. Osińskiej 6
- Data rozpoczęcia wtorek, 19 listopad 2024
- Godzina 12.00
- Formy realizacji stacjonarnie
Dodatkowe informacje
- Nabór OTWARTY
- Przedmiot biologia
- Adresat nauczyciele przedmiotu w szkołach ponadpodstawowych
- Liczba godzin 2
- Odpłatność - szkoły współpracujące bezpłatnie
- Odpłatność - pozostałe szkoły bezpłatnie
- Prowadzący Aleksandra Bielecka - ekspertka OKE w Warszawie
- Miejsce MS Teams
- Data rozpoczęcia wtorek, 19 listopad 2024
- Godzina 14.00-15.30
- Formy realizacji online
- Informacje dodatkowe Koordynator szkolenia: Agnieszka Sempruch
Dodatkowe informacje
- Nabór ZAMKNIĘTY
- Przedmiot język angielski (szkoły podstawowe))
- Adresat nauczyciele przedmiotu w szkołach podstawowych
- Liczba godzin 2
- Odpłatność - szkoły współpracujące bezpłatnie
- Odpłatność - pozostałe szkoły bezpłatnie
- Prowadzący Anna Badetko-Bereda OKE Warszawa, Magdalena Prokop OKE Warszawa
- Miejsce MS Teams
- Data rozpoczęcia czwartek, 17 październik 2024
- Godzina 15.00
- Formy realizacji online
- Informacje dodatkowe Koordynator szkolenia: Mariola Sandurska
SCENARIUSZ LEKCJI "What do you know about New York City?"
Na III etapie kształcenia ogólnego językowego zakłada się że uczniowie kontynuujący naukę języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej osiągnęli już poziom zaawansowania nie niższy niż A2 oraz opanowali w pewnym stopniu techniki uczenia się, stopniowo rozwijając własną autonomię w procesie uczenia się. Na tym etapie nauczyciel wspomaga rozwój kompetencji kluczowych ucznia, rozbudza jego ciekawość świata, otwartość na innych, zachęca do korzystania z autentycznych materiałów źródłowych oraz rozwija wśród uczniów świadomość znaczenia znajomości języków obcych w różnych dziedzinach życia. Komponent kulturowy pełni w tym procesie istotną rolę ponieważ stanowi on integralną część procesu poznawania języka angielskiego. Uczeń pogłębia wiedzę o krajach anglojęzycznych, poznaje ich kulturę, historię, geografię, społeczność i zwyczaje rozwijając i poszerzając swoje kompetencje interkulturowe. Dzięki nim będzie mu łatwiej odnaleźć się w różnych codziennych sytuacjach, zrozumieć mentalność lokalnej społeczności i ich sposób myślenia.
Dodatkowe informacje
- Nabór OTWARTY
- Przedmiot ponadprzedmiotowe
- Adresat nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek oświatowych
- Liczba godzin 8
- Odpłatność - szkoły współpracujące 70 zł
- Odpłatność - pozostałe szkoły 100 zł
- Formy realizacji stacjonarnie
Scenariusz spotkania z rodzicami
Proponowany przebieg spotkania z rodzicami poprzedzony już wcześniejszymi zajęciami wychowawcy z klasą, stanowi istotne uzupełnienie diagnozy dziecka, jak i poszczególnych uczniów. Dlatego bardzo ważne jest, aby nie przeprowadzać go w klasie na początku roku szkolnego – szczególnie w przypadku uczniów klasy IV, bądź też w sytuacji dołączenia nowego ucznia do klasy. Nauczyciel na podstawie przeprowadzonych zajęć z wykorzystaniem „drzewa”, uzyska poglądowe informacje o uczniu: jego pozycji w klasie (czy jest samotnikiem, czy może uczniem odtrąconym, czy potrzebującym pomocy, a może uczniem dominującym, itp.). Metoda „drzewo” jest jedną z wielu diagnoz, która na dalszym etapie pracy z uczniem i z klasą z mojego doświadczenia sprawdza się. Połączona z obserwacją, rozmowami z rodzicami, nauczycielami i samym uczniem/uczniami przyczyni się do rzetelnego ustalenia profilu klasy, potrzeb i możliwości oraz pozwoli na ukierunkowanie pracy wychowawczej. Autorem zaproponowanego testu jest brytyjski psycholog Pip Wilson, ekspert w pracy z ludźmi z zaburzeniami zachowania, ekspert w nauce oraz rozwoju inteligencji emocjonalnej.
Scenriusz lekcji z wychowania fizycznego "Kształtowanie sprawności ogólnej w grach i zabawach ruchowych"
Punktem wyjściowym w realizacji lekcji jest przeprowadzenie wszystkich jej części angażując do aktywności wszystkich uczniów. Zarówno zabawa ożywiająca, jak i ćwiczenia kształtujące mają za zadanie wprowadzenie pozytywnego nastawiania do części głównej lekcji niezależnie od poziomu sprawności czy też warunków fizycznych. Cel główny lekcji realizowany jest metodą zabawową, która nie wymaga specjalistycznych umiejętności technicznych. Założeniem podziału na zespoły i doboru konkurencji jest stworzenie możliwości każdemu uczniowi bycia ważnym członkiem drużyny. Należy pamiętać, że z forma zabawowa nie narzuca sposobu wykonania określonego zadania w sposób ściśle techniczny. Zdając się na inwencję i pomysłowość ucznia nauczyciel stwarza możliwość poszukiwania własnych rozwiązań, co kształtuje jego kreatywność a przede wszystkim daje radość z aktywnego uczestnictwa w lekcji wychowania fizycznego.
Więcej...
Scenariusz zajęć z edukacji wczesnoszkolnej „Ruchowy alfabet”
Proponowane zajęcia to połączenie edukacji polonistycznej, społecznej, muzycznej i ruchowej, których kluczowym elementem jest nauka przez zabawę mająca na celu rozwijanie umiejętności społecznych, emocjonalnych i poznawczych dzieci w sposób przyjemny i angażujący. Zabawa pobudza kreatywność i wyobraźnię, co jest kluczowe dla rozwoju umiejętności myślenia krytycznego i twórczego. Nauka alfabetu poprzez zabawy muzyczno- ruchowe to świetny sposób na zaangażowanie dzieci i uczynienie procesu nauki bardziej atrakcyjnym. Scenariusz powstał z myślą o pierwszoklasistach, natomiast z powodzeniem może być wykorzystany w klasie drugiej i trzeciej jako materiał powtórzeniowy i utrwalający kolejność alfabetyczną.
Sscenariusz zajęć z matematyki "Omówienie wyników i poprawa pracy klasowej z działu „Potęgi i pierwiastki” dla uczniów kl. VII szkoły podstawowej
Scenariusz lekcji jest pomysłem na efektywne wykorzystanie wyników pracy klasowej do planowania przez uczniów i nauczyciela dalszej pracy nad własnym doskonaleniem. Jedną z metod wykorzystaną na tej lekcji jest praca z błędem. Zazwyczaj nauczyciele i uczniowie krytycznie podchodzą do błędów, traktując je jako synonim porażki. Taka perspektywa bardzo osłabia wiarę ucznia we własne możliwości i niekorzystnie wpływa na jego samoocenę. Ważne jest, by uczeń zrozumiał, że popełnianie błędów jest częścią rozwoju, a zatem jest zupełnie normalne i nie przesądza o jego poziomie intelektualnym. Na tej lekcji kształtujemy u uczniów umiejętność analizowania błędów i wyciągania wniosków, pokazujemy, co zrobić, by osiągnąć prawidłowy wynik przy kolejnych próbach.
Zajęcia otwarte dla rodziców w grupie dzieci 4-letnich "Mamo, tato wkrótce lato"
Zabawy i zajęcia w przedszkolu, to ciąg sytuacji edukacyjnych z rozmysłem kreowanych przez nauczyciela, tak aby stymulować całościowy, wieloobszarowy rozwój dziecka. W konstruowaniu niniejszego scenariusza zajęć oprócz powyższego aspektu, uwzględniono również potrzebę przekazania rodzicom przedszkolaków obrazu umiejętności i osiągnięć dzieci pod koniec drugiego roku ich pobytu w przedszkolu. Poprzez obserwację przebiegu zajęć, rodzice otrzymają również wskazania, pomysły, inspiracje do wspierania rozwoju swojego dziecka, do ujednolicenia oddziaływań domu i przedszkola, co wpisuje się w realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Scenariusz zajęć z języka polskiego "Lady Makbet - kobieta fatalna" w klasie drugiej szkoły ponadpodstawowej
Temat wprowadza do zagadnień związanych z literaturą, teatrem szekspirowskim, plakatem. Wynika z podstawy programowej, cyklu nauczania, realizacji programu i rozkładu materiału w klasie drugiej szkoły ponadpodstawowej. Poszerza wiedzę na temat różnorodności form wypowiedzi twórców, stosowania środków artystycznych, udoskonala umiejętności odbioru tekstów kultury. Obecne możliwości technologiczne pozwalają w sposób atrakcyjny przedstawić różnorodne treści programu nauczania. Metody aktywne w sposób szczególny mogą być wykorzystywane do lekcji związanych z tekstami kultury. Zastosowanie TIK w czasie lekcji języka polskiego sprawiają, że temat staje się atrakcyjny dla uczniów i zapewnia ich motywację i zaangażowanie w toku lekcji.