Zestawienie zmian w prawie oświatowym w roku 2022
Przedstawiamy Państwu zestawienie aktów prawnych, które zostały zmienione w 2022 r. Zapraszamy do lektury.
Internet - krytyczne podejście
- zasady bezpiecznego internetu oraz cyberprzemoc,
- zasady netykiety,
- informacje o Dniu Bezpiecznego Internetu,
- materiały dotyczące bezpieczeństwa w internecie,
- co to "fake news"
- scenariusze zajęć o cyberprzemocy,
- informacje dotyczące praw autorskich
Zespół SCDiDN:
Ewa Kloge
Mariola Sandurska
Danuta Tatarczak
Marta Zwolińska
Zmiany w awansie zawodowym nauczycieli
Nauczycieli, których ścieżka awansu zawodowego przebiega według zmienionych przepisów, zachęcamy do zapoznania się z treścią Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli.
Dziedzictwo kulturowe Europy
Grudzień to czas, w którym działania Samorządowego Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Siedlcach odbywają się pod hasłem Dziedzictwo kulturowe Europy.
Zjawisko to obejmuje bogatą i zróżnicowaną mozaikę ekspresji kulturalnej i twórczej, którą dziś żyjące pokolenie odziedziczyło po poprzednich pokoleniach Europejczyków. Stanowi to spuściznę, która przekazana zostanie kolejnym generacjom. Obejmuje obiekty naturalne i archeologiczne, muzea, zabytki, dzieła sztuki, zabytkowe miasta, dzieła literackie, muzyczne i audiowizualne oraz wiedzę, zwyczaje i tradycje mieszkańców Unii. (https://culture.ec.europa.eu)
ABC dla nauczycieli kończących staż na kolejny stopień awansu zawodowego.
PODSTAWY PRAWNE AWANSU ZAWODOWEGO, CZYLI GDZIE SZUKAĆ INFORMACJI
Rozpoczynając staż, w jego trakcie, pisząc sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz przygotowując się do rozmowy/egzaminu konieczne jest poznanie dwóch podstawowych aktów prawnych opisującymi procedury i wymagania związane z awansem. Są to:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1762), - szczególnie Rozdział 3a Awans zawodowy nauczycieli *
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 2200)*
Więcej...
Dodatkowe informacje
- Nabór OTWARTY
- Przedmiot wychowanie przedszkolne, psycholodzy szkolni, pedagodzy szkolni, edukacja wczesnoszkolna, świetlica szkolna, programy rekomendowane
- Adresat Nauczyciele, wychowawcy klas, pedagodzy, psycholodzy szkolni pracujący z dziećmi w wieku 5-8 lat
- Liczba godzin 12
- Odpłatność - szkoły współpracujące 700 zł
- Odpłatność - pozostałe szkoły 700 zł
- Prowadzący Anna Bogusz
- Miejsce SCDiDN w Siedlcach, ul. K. Osińskiej 6
- Formy realizacji stacjonarnie
Dodatkowe informacje
- Nabór OTWARTY
- Przedmiot psycholodzy szkolni, pedagodzy szkolni, pedagodzy specjalni, programy rekomendowane
- Adresat Nauczyciele, wychowawcy klas, pedagodzy, psycholodzy szkolni pracujący z dziećmi w wieku 8-12 lat
- Liczba godzin 14
- Odpłatność - szkoły współpracujące 700 zł
- Odpłatność - pozostałe szkoły 700 zł
- Prowadzący Anna Bogusz
- Miejsce SCDiDN w Siedlcach, ul. K. Osińskiej 6
- Formy realizacji stacjonarnie
Kształcenie kompetencji kluczowych w edukacji wczesnoszkolnej/ dobre praktyki
Zmieniająca się szkolna rzeczywistość wymaga stałego doskonalenia się nauczycieli oraz permanentnych poszukiwań nowych rozwiązań metodycznych do pracy z uczniami. Działania nauczycieli warunkują: zmiany w podstawie programowej kształcenia ogólnego, zalecenia Rady Unii Europejskiej w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych, zróżnicowane, inne niż dotychczas potrzeby dzieci rozpoczynających edukację oraz oczekiwania się rynku pracy. Analizując podstawę programową kształcenia ogólnego w zakresie edukacji wczesnoszkolnej znajdujemy szereg zapisów mówiących o konieczności kształcenia kompetencji kluczowych.