Szanowni Państwo Dyrektorzy

Tematyka szkoleniowych rad pedagogicznych na rok szkolny 2023/2024 uwzględnia istotne obszary pracy szkoły/placówki oświatowej oraz podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa.

WAŻNE! Po wysłaniu zgłoszenia prosimy sprawdzić, czy otrzymali Państwo wiadomość potwierdzającą na adres mailowy podany w zgłoszeniu. W przeciwnym razie, prosimy o kontakt z SCDiDN tel. 25 794 33 70

ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY

1. Standardy Ochrony Małoletnich ZGŁOŚ SIĘ

  • Podstawy prawne - czym są Standardy Ochrony Małoletnich i do czego zobligowane są placówki?
  • Polityka Ochrony Małoletnich - zasady obowiązujące personel szkoły.
  • Uregulowania wewnętrzne - dokumentowanie przebiegu interwencji (karta interwencji, plan działania, plan pomocy dziecku krzywdzonemu, itd.)
  • Praktyczne rozwiązania.

2. Symptomy krzywdzenia dzieci - po czym poznam, że mój uczeń jest krzywdzony?  ZGŁOŚ SIĘ

  • Rodzaje i formy przemocy
  • Rozpoznanie przemocy domowej i rówieśniczej
  • Zadania szkoły w pomocy dziecku krzywdzonemu

3. Laboratoria Przyszłości wsparciem nowoczesnej edukacji ZGŁOŚ SIĘ

  • możliwości wykorzystania sprzętu na różnych zajęciach lekcyjnych
  • inspiracje do pracy z uczniem – przykłady dobrej praktyki
  • materiały i szkolenia dla nauczycieli/zasoby online

4. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym  ZGŁOŚ SIĘ

  • uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych
  • zmiany w kształceniu zawodowym
  • uczenie się przez całe życie (LLL)
  • doradzanie przez całe życie (LLG)
  • Zintegrowany System Kwalifikacji

5. Diagnoza zapotrzebowania na treści wychowawcze i profilaktyczne ZGŁOŚ SIĘ

  • prawne uwarunkowania diagnozy w środowisku szkolnym
  • obszary diagnozy zapotrzebowania środowiska szkolnego na treści
  • wychowawcze i profilaktyczne
  • metody i narzędzia do diagnozy sytuacji szkolnej

6. Rozwiązywanie konfliktów w szkole - mediacje i negocjacje ZGŁOŚ SIĘ

  • konflikty w społeczności szkolnej
  • mediacje szkolne a mediacje rówieśnicze
  • praktyczne wykorzystanie mediacji

7. Bezpieczeństwo uczniów podczas zajęć organizowanych przez szkołę ZGŁOŚ SIĘ

  • co ma wpływ na bezpieczeństwo w szkole?
  • obowiązki dyrektora, nauczycieli i innych pracowników szkoły
  • przykłady dobrych praktyk

8. Jak przygotować i prowadzić spotkanie z rodzicami w szkole? ZGŁOŚ SIĘ

  • rodzaje spotkań z rodzicami
  • przygotowanie techniczne i merytoryczne
  • tematyka spotkań

9. Wypalenie zawodowe nauczyciela ZGŁOŚ SIĘ

  • świadomość wypalenia zawodowego
  • objawy wypalenia zawodowego
  • profilaktyka i rodzaje wsparcia

10. Diagnozowanie potrzeb szkoły/placówki w kierunku jej rozwoju –planowanie wspomagania procesowego ZGŁOŚ SIĘ

  • podstawowe założenia systemu wspomagania
  • koncepcje i narzędzia diagnostyczne
  • projektowanie wsparcia rozwojowego poprzez formułowanie celów

11. Edukacja zdrowotna w przedszkolu/szkole podstawowej ZGŁOŚ SIĘ

  • edukacja zdrowotna w podstawie programowej
  • profilaktyka zdrowia fizycznego i psychicznego
  • holistyczne podejście do zdrowia

12. Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej ZGŁOŚ SIĘ

  • kondycja psychiczna uczniów
  • czym jest kryzys i kogo dotyczy?
  • interwencja kryzysowa w szkole
    -obszary działania szkoły
    -planowanie wsparcia
    -współdziałanie w celu optymalizacji efektów wsparcia

13. Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne ucznia z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ZGŁOŚ SIĘ

  • rozpoznanie potrzeb uczniów
  • pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
  • co i jak można/należy indywidualizować w pracy z uczniem?

14. Edukacja ekologiczna w szkołach ZGŁOŚ SIĘ

  • treści nauczania z zakresu edukacji ekologicznej
  • rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne
  • codzienne działania na rzecz środowiska naturalnego
  • zmiany klimatyczne – raport IPCC

15. Etyka i odpowiedzialność prawna nauczyciela ZGŁOŚ SIĘ

  • etyka zawodu nauczyciela
  • co ma wspólnego etyka z etykietą?
  • odpowiedzialność dyscyplinarna nauczyciela

16. Innowacyjna i przyjazna szkoła, czyli jaka? ZGŁOŚ SIĘ

  • innowacje, eksperymenty szansą na zmianę i rozwój szkoły
  • metody nauczania, które sprzyjają rozwijaniu kompetencji kluczowych
  • sprawczy, refleksyjny i zaangażowany nauczyciel

 

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.