Szanowni Państwo Dyrektorzy

Tematyka szkoleniowych rad pedagogicznych na rok szkolny 2020/2021 uwzględnia istotne obszary pracy szkoły/placówki oświatowej oraz podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa.

WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELA
  • E-learning – nowoczesne narzędzie współczesnego nauczyciela
    • Zasady pracy zdalnej
    • Relacje nauczyciel – uczeń w e-learningu
    • Ocena pracy uczniów
  • Kompetencje kluczowe w edukacji
    • Znaczenie kompetencji kluczowych
    • Sposoby realizacji kompetencji kluczowych
    • Przykłady dobrych praktyk
  • Etyka i odpowiedzialność prawna nauczyciela
    • Etyka zawodu nauczyciela
    • Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczyciela
  • Emisja i higiena głosu nauczyciela
    • Elementy anatomii i fizjologii układu oddechowego fonacyjnego i artykulacyjnego
    • Wpływ czynników zewnętrznych na jakość głosu nauczyciela
    • Ćwiczenia usprawniające artykulatory i wzmacniające pracę rezonatorów
  • Innowacje pedagogiczne jako nowatorskie działania dydaktyczno-wychowawcze
    • Regulacje prawne dotyczące działalności innowacyjnej
    • Innowacja pedagogiczna jako integralny element pracy nauczyciela
    • Innowacyjne metody i formy pracy
    • Przykłady dobrych praktyk
  • Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
    • Działania wychowawcze szkoły
    • Budowanie świadomości roli społecznej u uczniów
    • Kształtowanie postawy szacunku i zrozumienia wobec innych
  • Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznościowych
    • Krótka charakterystyka popularnych portali społecznościowych
    • Zasady korzystania z mediów społecznościowych
  • Integracja grupy wychowawczej
    • Korzyści płynące z integracji klasy
    • Rola wychowawcy
    • Zadania wspomagające proces integrowania się w klasie
  • Radzenie sobie z przejawami trudnych zachowań uczniów, w tym zachowań agresywnych
    • Przemoc rówieśnicza w szkole – przyczyny i skutki
    • Sposoby zapobiegania agresji
  • Wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych
    • Podstawy prawne pomocy psychologiczno – pedagogicznej
    • Oczekiwania rodziców wobec szkoły
    • Działania podejmowane przez nauczycieli
  • Uczeń niepełnosprawny w szkole
    • Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
    • Organizacja nauki i metod pracy z uczniem niepełnosprawnym
  • Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów
    • Znaczenie kompetencji kluczowych
    • Samodzielność, innowacyjność i kreatywność a podstawa programowa
    • Co sprzyja rozwijaniu kompetencji?
  • Lekcje wychowawcze – jak ciekawie przygotować zajęcia dla klasy
    • Diagnoza zespołu klasowego
    • Sformułowanie wspólnych celów
    • Działania we współpracy
  • Metody i techniki aktywizujące w procesie edukacyjnym
    • Włączanie uczniów w proces lekcyjny
    • Prawo do błędu
    • Elementy oceniania kształtującego
  • Metody aktywizujące w wychowaniu przedszkolnym
    • Rola nauczyciela
    • Aktywność dziecka
    • Przykłady dobrych praktyk
  • Ocenianie kształtujące w praktyce – wady i zalety
    • Elementy oceniania kształtującego
    • Wady i zalety oceniania kształtującego
    • Przykłady dobrych praktyk
  • Ocenianie jako proces- informacja, wsparcie, motywacja
    • Funkcje oceny szkolnej
    • Jak oceniać, aby motywować i wspierać ucznia?
  • Analiza i interpretacja wyników nauczania
    • Etapy szkolnej analizy wyników
    • Podstawowe parametry statystyczne pomocne w analizie wyników
    • Edukacyjna Wartość Dodana