Szanowni Państwo Dyrektorzy

Tematyka szkoleniowych rad pedagogicznych na rok szkolny 2022/2023 uwzględnia istotne obszary pracy szkoły/placówki oświatowej oraz podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa.

WAŻNE! Po wysłaniu zgłoszenia prosimy sprawdzić, czy otrzymali Państwo wiadomość potwierdzającą na adres mailowy podany w zgłoszeniu. W przeciwnym razie, prosimy o kontakt z SCDiDN tel. 25 794 33 70

ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY

1. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • bezpieczne korzystanie z komputerów i smartfonów
  • reagowanie na zagrożenia
  • aplikacje edukacyjne

2. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • zmiany w kształceniu zawodowym
  • uczenie się przez całe życie (LLL)
  • Zintegrowany System Kwalifikacji

3. Rozwiązywanie konfliktów w szkole. Mediacje i negocjacje [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • konflikty w społeczności szkolnej
  • mediacje szkolne a mediacje rówieśnicze
  • praktyczne wykorzystanie mediacji

4. Coaching w szkole. Jak pomóc uczniowi nazwać i zrealizować cel edukacyjny [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • Idea coachingu i możliwości wykorzystania
  • Coaching pedagogiczny – zastosowanie w szkole
  • Rola nauczyciela w określaniu celu edukacyjnego oraz możliwości realizacji

5. Bezpieczeństwo uczniów podczas zajęć organizowanych przez szkołę [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • co ma wpływ na bezpieczeństwo w szkole?
  • obowiązki dyrektora, nauczycieli i innych pracowników szkoły
  • przykłady dobrych praktyk

6. Jak przygotować i prowadzić spotkanie z rodzicami w szkole? [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • rodzaje spotkań z rodzicami
  • przygotowanie techniczne i merytoryczne
  • tematyka spotkań

7. Wypalenie zawodowe nauczyciela [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • świadomość wypalenia zawodowego
  • objawy wypalenia zawodowego
  • profilaktyka i rodzaje wsparcia

8. Zarządzanie sobą w stresie [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • stres i działanie ludzkiego umysłu pod jego wpływem
  • korzyści wynikające ze stresu i sposoby radzenia sobie z nim
  • potrzeba relaksu – jak rozluźnić ciało i umysł

9. Diagnozowanie potrzeb szkoły/placówki w kierunku jej rozwoju – planowanie wspomagania procesowego [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • podstawowe założenia systemu wspomagania
  • koncepcje i narzędzia diagnostyczne
  • projektowanie wsparcia rozwojowego  poprzez  formułowanie  celów

10. Diagnoza zapotrzebowania na treści wychowawcze i profilaktyczne [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • prawne uwarunkowania diagnozy w środowisku szkolnym
  • obszary diagnozy zapotrzebowania środowiska szkolnego na treści wychowawcze i profilaktyczne
  • metody i narzędzia do diagnozy sytuacji szkolnej

11. Edukacja zdrowotna w przedszkolu i szkole podstawowej  [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • edukacja zdrowotna w podstawie programowej
  • profilaktyka zdrowia fizycznego i psychicznego
  • holistyczne podejście do zdrowia

12. Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • samopoczucie psychiczne uczniów po powrocie do nauki stacjonarnej
  • czym jest kryzys i kogo dotyczy
  • interwencja kryzysowa w szkole (obszary działania szkoły, planowanie wsparcia, współdziałanie w celu optymalizacji efektów wsparcia)

13. Zapewnienie wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • rozpoznanie potrzeb uczniów
  • pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
  • co i jak można/należy indywidualizować w pracy z uczniem?

14. Uczeń niepełnosprawny w szkole [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
  • organizacja nauki i metod pracy z uczniem niepełnosprawnym

15. Edukacja ekologiczna w szkołach [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • treści nauczania z zakresu edukacji ekologicznej
  • rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. Codzienne działania na rzecz środowiska naturalnego
  • zmiany klimatyczne – raport IPCC

16. Innowacje pedagogiczne jako nowatorskie działania dydaktyczno-wychowawcze [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • regulacje prawne dotyczące działalności innowacyjnej
  • innowacja pedagogiczna jako integralny element pracy nauczyciela
  • innowacyjne metody i formy pracy
  • przykłady dobrych praktyk

17. Etyka i odpowiedzialność prawna nauczyciela [ZGŁOŚ SZKOLENIE]

  • etyka zawodu nauczyciela
  • odpowiedzialność dyscyplinarna nauczyciela

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.