czwartek, 19 marzec 2020 18:30

Szanowni Państwo, w załączeniu przedstawiam zadania dla uczniów do wykonania w czasie nieobecności w szkole:

Na początek należy wykonać znany wam test Ruffiera. Przypominam o dokładnym pomiarze tętna. Zapiszcie i prześlijcie wynik. Następnie z zaproponowanych w formie alfabetu ćwiczeń stwórzcie własną tabatę. Ma ona składać się z sześciu ćwiczeń powtarzanych w trzech seriach. Każde ćwiczenie trwa 30 sekund a przerwa między nimi 15 sekund.

Zasady budowania tabaty:

  • każde ćwiczenie ma przypisaną literę alfabetu
  • kodem waszej tabaty jest sześcioliterowy wyraz
  • wyraz musi być powszechnie uznawany za parlamentarny
  • w skład tabaty wchodzą tylko ćwiczenia z alfabetu (nie stosujemy własnych)
  • staramy się tak dobierać ćwiczenia aby pracowały różne grupy mięśniowe
  • przeplatamy ćwiczenia intensywne z lżejszymi

Każdy przesyła do poniedziałku, do mnie na (adres e-mail), kod własnej tabaty. Po zebraniu kodów prześlę wszystkim zakodowane tabaty abyście wybrali najbardziej wam odpowiadając i przystąpili do ćwiczeń według kodu. Wasze prace będą ocenione a najciekawsze pomysły zrealizujemy na lekcjach po powrocie do szkoły.

Zachęcam do systematycznych ćwiczeń.

Skuteczność działań ocenimy wykonując wspólnie ponownie test Ruffiera.

UWAGA! JEŚLI BĘDZIECIE MIELI WĄTPLIWOŚCI CO DO SPOSOBU WYKONANIA KTÓREGOŚ Z ĆWICZEŃ ZACHĘCAM DO KONTAKTU.

Mariusz Berczyński
doradca metodyczny wychowania fizycznego
SCDiDN w Siedlcach


Pobierz załącznik:

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.