Można też padlet potraktować jako miejsce gromadzenia linków czy innych materiałów związanych z danym tematem czy przypisanym do danej klasy jako aktualna tablica z wiadomościami, tablica związana z danym działem czy omawianą lekturą. Można ją potraktować jako miejsce, gdzie uczniowie wypowiedzą się na określony temat, opowiedzą o sobie, czy zrobią wspólny projekt, wymienią się materiałami czy pomysłami. Korzystanie z padleta jest na tyle proste i intuicyjne. Warto przetestować też różne sposoby wyświetlania i układania treści na stronie, które oferuje ta aplikacja, w postaci kolumn, strumieniowo, czyli posty jeden pod drugim, w postaci siatki czy ściany. Przy tworzeniu padleta można też spersonalizować jego nazwę.
Padlet wydaje mi się bardzo wszechstronną aplikacją. Polecam ją nauczycielomposzukującym inspiracji i pomysłów, wykorzystującym nowoczesne technologie nie tylko w codziennej pracy, ale również w nauczaniu zdalnym.
Przydatne linki:
- https://padlet.com/zt_bp/padlet_jak_go_uzywac
- http://nowoczesnenauczanie.edu.pl/narzedzia/padlet/
- https://padlet.com/martastachowicz/klasy6
- https://padlet.com/as_krzeminska/zqx4siotp3j4
- https://padlet.com/kondek/klasa4
- https://padlet.com/kondek/polski5
- https://padlet.com/kondek/polski6
- https://padlet.com/kondek/polski7
- https://padlet.com/wojteknawrocki144/KLASA7
- https://padlet.com/yo_anka/a
Małgorzata Połeć
doradca metodyczny języka polskiego
SCDiDN w Siedlcach