czwartek, 16 kwiecień 2020 16:34

Po kilku tygodniach pracy zdalnej nasuwają się spostrzeżenia, wnioski i chęci doskonalenia swojego warsztatu pracy on line. Na początku większość z nas czuła się zaniepokojona tym, co czeka nas podczas wirtualnej pracy. Pojawiało się wówczas mnóstwo propozycji związanych z ułatwieniem pracy zdalnej. Część z nas pracuje na platformach udostępnionych przez szkołę, część wykorzystuje narzędzia Windows, w każdym przypadku ważny jest kontakt z uczniem.

Tu świetnie sprawdzają się padlety, które możemy przygotować oddzielnie dla każdej klasy i traktować je jako wirtualną tablicę z niezbędnymi informacjami do lekcji. Dzięki takiej formie możemy uporządkować materiały uczniom. W każdej chwili mogą tutaj zajrzeć – wystarczy tylko podać im link: https://padlet.com/.

Jako tablica do rozwiązywania zadań świetnie sprawdza się: https://liveboard.online/. Jeśli chcemy sprawdzić wiedzę uczniów poprzez sprawdzian pisemny, obliczeniowy, gdzie istotne jest prześledzenie toku rozumowania w zadaniu, możemy posłużyć się zadaniami wysyłanymi poprzez tablicę, jednocześnie widząc ucznia piszącego sprawdzian np.w aplikacji Zoom lub Skype (tworzymy wirtualne klasy).

Wszystkich zainteresowanych proszę o kontakt – pomogę.

Kiedy uporaliśmy się z kontaktem wirtualnym z nauczaniem przyszła pora na weryfikację wiedzy. I tu z pomocą śpieszą wydawnictwa.

Warto również zwrócić uwagę na aplikację internetową służącą do tworzenia testów: https://www.testportal.pl/.

Zachęcam Państwa do dzielenia się spostrzeżeniami i nowymi doświadczeniami.

Iwona Kiersztyn
doradca metodyczny chemii
SCDiDN w Siedlcach

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.