Kompleksowe wspomaganie szkół/placówek oświatowych to wsparcie stanowiące odpowiedź na potrzeby konkretnej szkoły/placówki. Jego podstawą jest ścisła współpraca przy organizowaniu i realizacji zadań pomiędzy szkołą, a placówka wspomagania.
Kompleksowe wspomaganie realizowane jest w ciągu minimum jednego roku szkolnego i opiera się o następujące etapy:
Etap I: Diagnoza potrzeb
Pomoc w zdiagnozowaniu potrzeb szkoły/placówki poprzez indywidualną rozmowę z dyrektorem szkoły/placówki oraz warsztat diagnostyczno- rozwojowy z radą pedagogiczną.
Etap II: Planowanie działań
Przygotowanie propozycji form wsparcia, które mają zapoczątkować zmiany oraz prowadzić do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów.
Etap III: Realizacja i monitorowanie przebiegu wspomagania
Organizacja różnych form wspomagania w zakresie zdiagnozowanego obszaru (szkolenia rady pedagogicznej, konsultacje indywidualne i zespołowe, indywidualny udział nauczycieli w szkoleniach prowadzonych przez SCDiDN). Wdrażanie nowych rozwiązań rozwijających warsztat pracy nauczyciela.
Monitoring realizacji zaplanowanych działań oraz efektów wprowadzanych zmian.
Etap IV: Podsumowanie
Analiza rezultatów prowadzonych działań/zmian oraz opracowanie rekomendacji na kolejny rok szkolny.
Na każdym etapie wspomagania szkole/placówce towarzyszy Koordynator wskazany przez SCDiDN.