Poloniści na czasie
Cele główne: doradztwo i doskonalenie nauczycieli w głównych obszarach tematycznych:
- Planowanie i organizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego
- Badanie efektów procesu dydaktyczno-wychowawczego
- Dobór i adaptacja programów nauczania i materiałów dydaktycznych
- Rozwijanie umiejętności metodycznych
- Podejmowanie działań innowacyjnych
- Doskonalenie własnego warsztatu pracy
Cele szczegółowe:
- wdrażanie nowej podstawy programowej języka polskiego w szkole ponadpodstawowej, rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów,
- podnoszenie jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego uczniom z uwzględnieniem ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych,
- motywowanie uczniów do nauki, wykorzystywanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość,
- kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych, w tym kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych,
- doskonalenie, wzmacnianie i rozwijanie kompetencji psychicznych dla rezyliencji nauczyciela.
Powyższe cele zostały skonstruowane na podstawie kierunków realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2020/21, głównego motywu przewodniego pracy SCDiDN na nowy rok szkolny oraz wniosków z analizy ankiet i kwestionariuszy do nauczycieli, które badały oczekiwania nauczycieli.
Konsultacje zespołowe, zespoły problemowe i samokształceniowe, zajęcia warsztatowe, spotkania stacjonarne i online (MS Teams), spotkania prowadzone metodą blended learningową. Harmonoram pracy sieci uzależniony jest od potrzeb nauczycieli, przewiduje się około 5-6 spotkań w ciągu roku szkolnego 2020/2021.