Temat: What do you know about New York City?
Grupa wiekowa: I klasa szkoły ponadpodstawowej
Czas trwania: 90 minut
Cele ogólne:
- Uczeń posługuje się językiem angielskim na poziomie wczesno-średniozaawansowanym
- Posiada ogólną wiedzę na temat Nowego Yorku
Cele szczegółowe:
- Uczeń zna największe atrakcje Nowego Yorku
- Uczeń potrafi opowiedzieć w kilku zdaniach o największych atrakcjach NYC
- Uczeń potrafi znaleźć informacje o wybranej atrakcji i opracować w języku angielskim zadanie sprawdzające wiedzę na jej temat.
Przebieg lekcji:
- Uczeń podaje na tablicy kilka nazw odnoszących się do miasta Nowy York: Gotham, Empire city, Big Apple, The city that never sleeps. Uczniowie maja za zadanie zgadnąć o jakie miasto chodzi. Następnie nauczyciel zapisuje temat na tablicy.
- Nauczyciel pyta uczniów o znane fakty związane z miastem stosując „burzę mózgów” i zapisuje wszystkie informacje na tablicy.
- Nauczyciel sprawdza poprawność informacji wraz z uczniami.
- New York in numbers:
Uczniowie pracują w parach. Nauczyciel na rzutniku wyświetla tabelkę w której znajduje się 7 liczb dotyczących Nowego Yorku oraz opisów, które należy dopasować do podanych liczb (załącznik 1). Para która zrobi to poprawnie i najszybciej będzie mogła wybrać temat kolejnego zadania. - Uczniowie oglądają krótki film o jednej z atrakcji Nowego Yorku: Central Park https://www.youtube.com/watch?v=N4n5MYfu0iQ
- Na podstawie obejrzanego materiału muszą indywidualnie uzupełnić brakujące informacje na podanej przez nauczyciela karcie pracy (załącznik 2). W razie potrzeby i trudności ( można włączyć napisy angielskie) uczniowie oglądają film 2 razy.
- Nauczyciel sprawdza z uczniami uzupełnione informacje.
- Uczniowie pracują w parach. Losują kartkę z nazwą jednej atrakcji Nowego Yorku. Mają za zadanie przygotować 5 ciekawostek związanych z wylosowaną atrakcją Nowego Yorku. Mogą korzystać z komputera/telefonu z dostępem do Internetu.
- Nauczyciel wyświetla listę znanych miejsc w Nowym Yorku (załącznik 3). Wśród podanych obiektów znajdują się te wylosowane przez uczniów. Uczniowie przedstawiają opracowane ciekawostki pozostałym uczniom w klasie nie podając nazwy atrakcji. Pozostali uczniowie mają za zadanie odgadnąć nazwę opisywanego obiektu/miejsca.
- Uczniowie w parach mają za zadanie opracować krótkie zadanie (tekst true/false, quiz, krzyżówka), które utrwali ciekawostki o wybranej atrakcji Nowego Yorku.
- Na zakończenie wszystkie pary wymieniają się opracowanymi zadaniami i sprawdzają swoją wiedzę na temat zaprezentowanych wcześniej atrakcji nowego Yorku.
- Chętni uczniowie mogą w domu przygotować krótki materiał o innych atrakcjach NYC i zaprezentować zadanie na następnej lekcji.
Ewaluacja:
Nauczyciel na koniec lekcji zadaje uczniom 4 pytania prosząc o ustne odpowiedzi:
- Co Ci się najbardziej podobało na dzisiejszej lekcji?
- Który element lekcji był najmniej ciekawy?
- Co było najtrudniejsze do wykonania?
- Co było najłatwiejsze do wykonania?
Bibliografia:
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=N4n5MYfu0iQ
Elżbieta Sobiczewska
Doradca metodyczny SCDIDN w Siedlcach
Język angielski szkoły ponadpodstawowe