- doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmowy skoncentrowanej na uczniu
- poznanie filozofii i umiejętności komunikacyjnych DM
- praca motywująca z oporem klienta
Cele:
- Podniesienie kompetencji i profesjonalizmu osób pracujących z trudnym
i niezmotywowanym uczniem. - Wzrost efektywności pracy z osobami niezmotywowanymi, w tym:
- umiejętności oceny poziomu motywacji klienta do zmiany i stosowania skutecznych interwencji motywujących, adekwatnych do określonej fazy procesu zmiany;
- umiejętności komunikacji z uczniem, które będą jednocześnie interwencjami motywującymi go do zmian w zakresie rozwiązywania trudności osobistych, rodzinnych, bytowych;
- udoskonalenie jakości pomocy udzielanej uczniom i jego rodzicom poprzez wypracowanie w stosunku do nich postawy akceptującej i motywującej;
- reagowania na trudne sytuacje w relacji z klientem w sposób nieeskalujący konfliktów;
- radzenia sobie z własnym napięciem i stresem w pracy;
- radzenia sobie z oporem i napięciem ucznia
Termin realizacji: kwiecień 2021 r.