Dyżury:
Samorządowe Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Siedlcach, ul. K. Osińskiej 6
- piątek - godz. 9:00-13:00
- środa (online) - godz. 12:00-14:00
Wykształcenie
- Akademia Podlaska w Siedlcach- magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej;
- Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku- studia podyplomowe "Oligofrenopedagogika i Dydaktyka Integracyjna";
- Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku- studia podyplomowe "Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka";
- Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum- studia podyplomowe "Organizacja i zarządzanie w oświacie";
- Szkoła Wyższa im.Pawła Włodkowica w Płocku- studia podyplomowe "Plastyka.Historia sztuki";
- Nauczyciel dyplomowany;
- Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku- kurs "Profilaktyka i rozpoznawanie przemocy w rodzinie";
- Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku- kurs "Kierownik wycieczek szkolnych";
- Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku- kurs "Technologia informacyjna";
- Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku- kurs "Awans zawodowy nauczyciela";
- Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku- kurs "Nauczyciel- Koordynator projektu";
- Kurs kwalifikacyjny z zakresu Oligofrenopedagogiki;
- Kurs kwalifikacyjny z zakresu Organizacji i zarządzania oświatą;
- Doradca metodyczny w zakresie szkolnictwa specjalnego;
- Koordynator sieci;
- Międzynarodowy Instytut dr Svetlany Masgutowej- kurs "Terapia Neurotaktylna Poziom I-Neurosensomotoryczna integracja układu dotykowego";
- Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum- studia podyplomowe "Edukacja i rehabilitacja osób z Autyzmem i Zespołem Aspergera";
- Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum- studia podyplomowe "Tyflopedagogika i Surdopedagogika",
- Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum- studia podyplomowe "Andragogika, kompetencje trenerskie z elementami coachingu i kształcenia na odległość".
Tematyka prowadzonych zajęć:
- Diagnozowanie potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia i doradztwa;
- Dostosowanie metod, form pracy i oceniania do możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- Wykorzystanie środków multimedialnych w pracy pedagoga specjalnego;
- Wdrażanie nowych form i metod pracy w szkolnictwie specjalnym;
- Ćwiczenia i zabawy relaksacyjne w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem,zespołem aspergera;
- Praca z uczniem słabosłyszącym i niesłyszącym, uczniem słabowidzącym i niewidzącym;
- Dostosowanie form, metod i technik pracy do potrzeb i możliwości ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
- Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- Edukacja włączająca w szkole ogólnodostępnej;
- Przeciwdziałanie zachowaniom trudnym i zapobieganie agresji u uczniów z SPE;
- Zasady i strategie budowania dobrych relacji z rodzicami;
- Praca z uczniem przejawiającym zachowania agresywne i trudnym rodzicem.
Zakres zadań:
- Planowanie pracy pedagoga specjalnego;
- Diagnozowanie potrzeb nauczycieli w zakresie kształcenia specjalnego;
- Opieka nad młodymi nauczycielami rozpoczynającymi pracę;
- Planowanie,organizowanie i badanie efektów procesu dydaktyczno-wychowawczego,z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb uczniów i nauczycieli;
- Podejmowanie działań innowacyjnych;
- Organizowanie wymiany doświadczeń między nauczycielami;
- Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia;
- Organizowanie i prowadzenie zajęć otwartych,warsztatowych i edukacyjnych;
- Organizowanie i prowadzenie różnych form doskonalenia, wspomagających pracę dydaktyczno-wychowawczą nauczycieli;
- Udzielanie indywidualnych i zespołowych konsultacji.

Monika Szustkowska
kształcenie specjalne
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
534 211 001