Dyżury:

  • zwolnienie lekarskie

ZAPISZ SIĘ NA KONSULTACJĘ

Wykształcenie

  • Akademia Podlaska w Siedlcach- magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej;
  • Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku- studia podyplomowe "Oligofrenopedagogika i Dydaktyka Integracyjna";
  • Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku- studia podyplomowe "Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka";
  • Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum- studia podyplomowe "Organizacja i zarządzanie w oświacie";
  • Szkoła Wyższa im.Pawła Włodkowica w Płocku- studia podyplomowe "Plastyka.Historia sztuki";
  • Nauczyciel dyplomowany;
  • Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku- kurs "Profilaktyka i rozpoznawanie przemocy w rodzinie";
  • Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku- kurs "Kierownik wycieczek szkolnych";
  • Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku- kurs "Technologia informacyjna";
  • Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku- kurs "Awans zawodowy nauczyciela";
  • Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku- kurs "Nauczyciel- Koordynator projektu";
  • Kurs kwalifikacyjny z zakresu Oligofrenopedagogiki;
  • Kurs kwalifikacyjny z zakresu Organizacji i zarządzania oświatą;
  • Doradca metodyczny w zakresie szkolnictwa specjalnego;
  • Koordynator sieci;
  • Międzynarodowy Instytut dr Svetlany Masgutowej- kurs "Terapia Neurotaktylna Poziom I-Neurosensomotoryczna integracja układu dotykowego";
  • Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum- studia podyplomowe "Edukacja i rehabilitacja osób z Autyzmem i Zespołem Aspergera";
  • Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum- studia podyplomowe "Tyflopedagogika i Surdopedagogika".

Tematyka prowadzonych zajęć:

  • Diagnozowanie potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia i doradztwa;
  • Dostosowanie metod, form pracy i oceniania do możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • Wykorzystanie środków multimedialnych w pracy pedagoga specjalnego;
  • Wdrażanie nowych form i metod pracy w szkolnictwie specjalnym;
  • Ćwiczenia i zabawy relaksacyjne w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
  • Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem,zespołem aspergera;
  • Praca z uczniem słabosłyszącym i niesłyszącym, uczniem słabowidzącym i niewidzącym;
  • Dostosowanie form, metod i technik pracy do potrzeb i możliwości ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
  • Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • Edukacja włączająca w szkole ogólnodostępnej;
  • Przeciwdziałanie zachowaniom trudnym i zapobieganie agresji u uczniów z SPE;
  • Zasady i strategie budowania dobrych relacji z rodzicami;
  • Praca z uczniem przejawiającym zachowania agresywne i trudnym rodzicem.

Zakres zadań:

  • Planowanie pracy pedagoga specjalnego;
  • Diagnozowanie potrzeb nauczycieli w zakresie kształcenia specjalnego;
  • Opieka nad młodymi nauczycielami rozpoczynającymi pracę;
  • Planowanie,organizowanie i badanie efektów procesu dydaktyczno-wychowawczego,z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb uczniów i nauczycieli;
  • Podejmowanie działań innowacyjnych;
  • Organizowanie wymiany doświadczeń między nauczycielami;
  • Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia;
  • Organizowanie i prowadzenie zajęć otwartych,warsztatowych i edukacyjnych;
  • Organizowanie i prowadzenie różnych form doskonalenia, wspomagających pracę dydaktyczno-wychowawczą nauczycieli;
  • Udzielanie indywidualnych i zespołowych konsultacji.
Monika Szustkowska

Monika Szustkowska

kształcenie specjalne

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

534 211 001

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.